Končana je mednarodna izmenjava mentorjev gasilske mladine

1. dan – 15.07.2012

Prvi dan srečanja (15.7. 2012) se je začel z delavnico o mednarodnem spoznavanju. Skupno 48 mladih mentorjev gasilske mladine (starih med 15 in 30 letom) in 6 voditeljev gasilskih organizacij iz Avstrije, Hrvaške in Slovenije smo se zbrali v prelepem hotelu Luka na Kopah na slovenskem Koroškem na 1.300 metrov nadmorske višine, da bi izmenjali izkušnje in spoznali mlade gasilce iz sosednih držav.
Prva delavnica je služila prvemu medsebojnemu spoznavanju mladih. Uporabili smo igro “date clock”. Vsak udeleženec je moral izbrati 12 drugih udeležencev srečanja, s kateri se bo pogovarjal o osebnih, socialnih in gasilskih vprašanjih v skupno dvanajstih osem–minutnih razgovorih.

Mladi mentroji gasilske mladine so razpravljali tudi o sledečih temah:
Prva ura: pogovor o sebi (naši hobiji itd)
Druga ura: pogovor o priljubljenih filmih
Tretja ura: pogovor o priljubljeni hrani
Četrta ura: pogovor o gasilstvu na splošno
Peta ura: pogovor o priljubljeni glasbi
Šesta ura: pogovor o letnem času, ki nam je priljubljen tekom leta
Sedma ura: pogovor o naši prihodnosti
Osma ura: pogovor o šoli ali faksu ali službi ali družini
Deveta ura: pogovor o tem kaj pričakujemo od tega srečanja
Deseta ura: pogovor o športu
Enajsta ura: pogovor o naši državi, mestu, občini ali naselju
Dvanajsta ura: pogovor o poljubni temi

2. dan – 16.07.2012

Prebudili smo se v mrzlo jutro. Dan smo začeli z jutranjo telovadbo, ki jo je vodil avstrijski predstavnik. Po zajtrku je bilo na vrsti aktivno dopoldne. Ogreli smo se s pantomimo, kjer smo ugibali gasilsko obarvane pojme. Sledilo je nekaj prostega časa, ki so ga Avstrijci in Hrvati izkoristili za pripravo na nacionalni večer, Slovenci pa smo se pomerili v odbojki. Pred kosilom smo uradno pričeli projekt Florian’s Youth Meeting 2012 z izobešanjem evropsko zastavo. Izobešanju je prisostvoval po en predstavnik vsake nacije. Po kosilu smo se odpravili na pohod do Ribniške koče na Pohorju. Tri urni pohod je minil v sproščenem vzdušju, saj smo si med hojo izmenjali številne izkušnje pri delu z mladimi. Utrujeni smo se vrnili na večerjo. Današnji večer so nam popestrili Avstrijci, ki so pripravili fantastičen nacionalni večer. V uvodu so predstavili Avstrijo in Koroško ter gasilstvo v naši severni sosedi, nadaljevali pa z glasbo in plesom, vse skupaj pa popestrili še z igranjem harmonike.

3. dan – 17.07.2012

Bilo je lepo sončno jutro, ko je budilka zazvonila ter smo odhiteli na jutranjo telovadbo. Po odličnem zajtrku smo se odpravili preživeti dan v dolini. Razdelili smo se v dve skupini. Ena izmed skupin se je odpravila v rudnik Mežica na raziskovanje njihovih navad in težavnega dela. Za raziskovanje podzemlja smo uporabili kolesa. Celotna kolesarska pot je dolga 8 km, od tega 6 km v notranjosti rudnika. Raziskovanje rudarskega dela z naglavnimi lučkami in na kolesu je bilo svoje vrsto doživetje. Vodič nam je na posameznih delih obrazložil zgodovino rudnika cinka in svinca ter razloge za njegovo zaprtje. Kolesarjenje smo pričeli v Črni na Koroškem ter pot končali v Mežici pred vstopom v rudniki.

Med tem je bila druga skupina na športnih igrah v Ravnah na Koroškem, kjer smo lahko izbirali med odbojko, nogometom in košarko. Avstrijci so v večini zasedli nogometno igrišče, Slovenci pa smo bili skupaj s Hrvati bolj ljubitelji odbojke in košarke. Po kosilu, ki smo ga imeli v Črni na Koroškem, sta se skupini zamenjali. Čas je tako hitro minil, zaradi česar je sledil povratek proti Kopam na zelo slastno večerjo.

Na nacionalnem večeru hrvaških gasilcev smo se zelo zabavali in nasmejali. Naši južni sosedje so predstavili gasilstvo na Hrvaškem ter uprizorili mini karaoke.

4. dan – 18.07.2012

Kot ponavadi smo se zbudili in opravili jutranjo telovadbo. Po zajtrku pa nam je avstrijska ekipa pripravila malo gasilsko olimpijado, ki je vključevala pet različnih športno aktivnih iger. Met vrvi, oblačenje avstrijske delovne gasilske obleke, prenos vode s škornjema, zbijanje tarče s mladinsko vedrovko in pravilno razvijanje gasilske cevi od trojaka. Po kosilu in kratkem počitku pa so sledile družbeno socialne igre, ki so jih je pripravila hrvaška ekipa. Posebej zanimivo je bilo vlečenje vrvi v katerem smo se poleg udeležencev pomerili tudi častni predstavniki partnerjev projekta FYM 2012, ki so nas danes obiskali.

Po dobro zasluženi večerji je sledil slovenski predstavitveni večer. V projekciji in filmih smo predstavili lepote Slovenije njeno zgodovino in glavno mesto, za popestritev programa pa smo uprizorili skeče, ki ponazarjajo slovenske navade.

5. dan – 19.07.2012

Današnji dan se je začel malo drugače in predvsem zaspano, saj smo tople postelje zapustili že pred sedmo uro zjutraj in se pridno razgibali, pozajtrkovali in se odpravili v gasilsko šolo na Ig. Tam smo se razdelili v tri različne skupine. Pripravili so nam predavanja o izobraževanju mladine, nevarnosti in zaščiti pri gašenju in sistem obveščanja o nesrečah pri nas, v Avstriji in na Hrvaškem.

Vse tri delavnice so bile poučne, posebej pa nas je presenetila raznolikost sistema obveščanja o nesrečah. V vseh državah je v veljavi enotna številka 112, pri čemer v Sloveniji uporabljamo še številko 113. Povsem drugačna je slika v sosednjih državah. Na Hrvaškem je v uporabi pet številk (112, 192, 193, 194), v Avstriji pa kar sedem (112, 120, 122, 130, 133, 141, 144). Vmes smo si prislužili okusno kosilo ter ogled celotne gasilske šole in muzej neeksplodiranih ubojnih sredstev.

Sledila je vožnja z ladjico po Ljubljanici in večerja. Nekateri Slovenci smo tujim gostom razkazali Ljubljano in se povzpeli na ljubljanski grad.

6. dan – 20.07.2012

Danes smo se odpravili v železarno Ravne na Koroškem, kjer smo si ogledali muzej – Mati fabrika. Vodička nam je razkazala razstavo ter opisala potek železarne skozi čas. Ogledali smo si še Koroški gasilski zavod, v katerem imajo 12 poklicnih in 32 prostovoljnih gasilcev. Gasilci so nam predstavili delovanjem zavoda ter vso opremo, ki jo imajo na razpolago. V izmeni so prisotni trije gasilci, trije pa so prisotni še v obliki dežurstva. V primeru intervencije se dežurni gasilci v zavodu zglasijo v petih minutah. Vozni park poklicnih gasilcev vsebuje tudi gasilsko avtolestev s košaro, katero so gasilci postavili in z njo omogočili vožnjo hrvaškima predstavnicama.

Popoldne smo odšli na Ivrčko jezero pri Ravnah na Koroškem, kjer smo imeli vodne igre ter športne dejavnosti. Zvečer pa smo imeli še zadnje skupinsko slikanje in zaključni večer, kjer smo podelili nekaj diplom – najboljši voznik tedna, najbolj odrasel udeleženec tedna, najbolj športni udeleženec tedna, … Pred tem pa smo izobesili tudi evropsko zastavo in tako tudi uradno končali projekt Florian’s Youth Meeting 2012.

7. dan – 21.07.2012

Za zaključek izmenjave smo se prebudili v oblačno in na trenutke tudi deževno vreme. Zaradi gneče na cesti je del hrvaške skupine proti domu odšel že ob sedmi uri zjutraj, ostali pa smo jim sledili ob devetih. Slovo od novih prijateljev je bil za nekatere bolj, za druge nekoliko manj čustven. Stiki pa se s tem ne bodo pretrgali. Slovenci se bomo znova zbrali čez približno dva tedna, kjer bomo na srečanju analizirali celotni teden.

Fotogalerija: 15. – 21.07.2012 – izmenjava gasilskih mentorjev [foto: Klemen Zibelnik]